Thursday 13 October 2011

五大海洋垃圾場




"欺山莫欺水" 自古以o黎講起海/水為人帶o黎o既危險,講o既都o係浸親。不過時代唔同O左,呢個唸法o係時候 tune o下啦 !

海洋環流o係指海水流動形成旋轉緩慢大規模o既"漩渦" (ocean current), 呢個現象由風同水o既溫差造成,呢D環流遍佈全世界,而主要o既環流就o係南北太平洋、南北大西洋同印度洋,合稱叫五大環流 (five gyres)。今次要講o既海洋垃圾場就位於呢D環流帶。



海洋垃圾o係石頭爆出o黎o既?

望望周圍,所有我o地食o既飲o既用o既,十有八九都o係用膠作為包裝,甚至去街巿買魚買肉都避免唔到用膠袋。於是買件o野返o黎都未食/開始用已經掉o左一件垃圾。呢種一次性o既心態越o黎越嚴重!上一代,o既人會用可再用或循環再造o既物料包裝我o地o既產e.g. 玻璃,金屬,紙張,同設計可持續性高o既產品。今天, 商業成為一切,賺錢就o係道理,塑膠料包裝差唔多成為惟一。就o係因為一個錢字,生產上平幾毫子,我o地o既堆填區同海灘就佈滿生命週期短而無價值o既消耗性產品。

使用一次性塑膠製品帶o黎短期o既方便但真相o係佢o地帶o黎長期o既不便 ,其至o係慢性自殺。膠礦泉水樽,膠杯,膠餐具,電子產品,玩具,小工具,我o地日常用o既o野少可以、會/o係循環再造 。目前,我o地收回o既塑膠只佔我o地生產的o既5%,o甘其他呢?大約50%埋o係堆填區,好彩o既o係有D會再生成為耐用品,而唔好彩o既o係佢o地有大部份仍然o係“下落不明”,最終九成九會沖o左出海。

o係世界各地,塑膠污染好似瘟疫o甘,佢o地堵塞水道,破壞海洋生態系統,並進入海洋食物網。我o地產生o既塑膠垃圾通過雨水渠同分水嶺流入海。有時o係垃圾車/船跌出o黎, 仲有沈船、墜海o既人/車又或者是唔小心跌落海o既。

世界各地o既塑膠污染...

在海洋中,呢D塑膠 eg. 碳酸酯 (polycarbonate),聚苯乙烯 (polystrene) 同皮特片(PETE)都會沈,而低密度o既聚乙烯(LDPE),高密度聚乙烯(HDPE),聚丙烯 (polypropylene),EVA 同發泡膠都會漂浮於海洋表面。陽光同海浪會另呢D漂浮o既塑膠“粉碎“成細細粒,但佢o地唔會完全消失。呢D塑膠污染正在成為海洋生物o既危害,而我o地人類會o係最終受害者。
眾多垃圾漩渦中,北太平洋環流帶o係塑膠污染研究o既重點,受研究面積等於兩個美國o甘大。環流塑膠垃圾將保持幾十年或更長時間,海浪會輕輕將垃圾推入一個緩慢o既順時針o既螺旋中心。雖然大部分塑膠垃圾o係海洋環流循環研究都集中o係北太平洋,但都有5個主要o既海洋環流與幾個較小o既e.g.阿拉斯加&南極洲環流。北太平洋環流為例,垃圾會用7至10年去到對岸 : 日本去到美國/掉返轉。

塑膠粒子通過海洋循環造成水污染,持久性有機污染物,稱為“POPs”,無論o係野生o既,人工養殖o既生物,只要o係個海度就有機會接觸吸收、吸入甚至吸食到呢D高濃度污染物。科學家正努力研究錯誤吸食POPs對海洋生物o既影響


包你估唔到 無獎問答題 !

Q:  頭三位最常見o既海洋垃圾o係咩? (select 下面就有答案o架啦的)
A:  o係水樽、沙灘拖同手機 (。__。||| 邊個o甘慘呀~)



或者有人會覺得依家都搞成o甘做咩都無用。錯!有好多人正努力幫我o地o既海洋回復清潔 e.g. 5gyres ,而你要出o既力只試試o係生活上作少少改變 !! 正如"重用膠袋?唔一定核核凸凸o既~ "o個篇所講, you are what you eat, 仲打算視不理?




source: wikipedia , 5 gyres
photo source: 5gyres, wikipedia, national geographic

top 5